Bobilverksted

Hvorfor velge RSA BIL som ditt bobilverksted?

RSA BIL har Norges best utbygde serviceapparat for dekk, chassis, motor og drivverk til din bobil. Vi har også inngått et samarbeid med aktører som utfyller vårt tilbud til deg som bobileier. Som medlem i den landsdekkende kjeden Bobilenes Servicekjede er vi godt rustet for å hjelpe deg med bobilen din.

Et sted – alle tjenester
Etter ønske fra våre kunder, har RSA BIL tatt initiativ til et samarbeid med partnere som utfyller kjedens servicetilbud. Du som kunde opplever en komplett service og et enkelt og trygt bilhold. Inn-/utlevering av bobil, samt betaling skjer på ett sted – vi tar oss av resten! Les mer om hva vi legger i begrepet «Et sted – alle tjenester».

bobil
bobil

Ofte stilte spørsmål

Mange kunder har gode spørsmål om verksted og service. Vi har samlet de vanligste her, med svar.

Bobilverksted

Endringer ved vårt bobilverksted fra 2024

Vi ønsker å informere om at RSA BIL sine avdelinger i Tromsø, Trondheim, Romerike, Oslo, Ski, Sarpsborg, Fredrikstad, Drammen og Kristiansand ikke fortsetter som Fiat Professional merkeverksted etter 31.12.2023.

For deg som bobileier så betyr det kun at vi ikke kan utføre/sende inn garantier til fabrikken. Vi er det samme teamet med høy kompetanse, og kan utføre alle reparasjoner på deres bobil. Dette inkluderer garanti og reklamasjonsarbeider på vegne av 3rd part (selger, kjøpt garanti eller forsikringsselskap).

Disse avdelingene våre vil fortsette å være en del av Bobilens Servicekjede og du som kunde vil oppleve en komplett service og et enkelt og trygt bilhold. Vi tar i mot alle merker innenfor bobil slik at vi er ett komplett serviceverksted for alle bobiler.

RSA BIL sine avdelinger i Arendal og på Forus vil fortsette som Fiat Professional merkeverksted. 

Ta kontakt med din lokale RSA BIL-avdeling ved eventuelle spørsmål. 

 

bobil
bobil

Ofte stilte spørsmål

Gode rabatter til medlemmer av Norsk Bobilforening

RSA BIL tar service og vedlikehold (ikke bobildelen) på alle bobiler, og er spesialister på Fiat. 

RSA BIL har samarbeid med Norsk Bobilforening, og gir 10 % rabatt på service og reparasjoner på medlemmenes bobiler. I månedene desember og januar gir vi hele 20 % rabatt. (kan ikke kombineres med GOD-BEDRE-BEST).  

Reserver din verkstedstime nå

Velg hvilke tjenester du er interessert i under og fyll inn dine kontaktopplysninger, så tar vi raskt kontakt for å bekrefte din reservasjon..

Fabrikkens anbefalte service

Fabrikksservice

Fabrikksservice for eldre biler

RSA BIL 6+ BEST

Tilpasset service for eldre biler, inkl oljeskift og bytte av pollenfilter. Les mer om dette.

RSA BIL 6+ BEDRE

Minimumsservice for eldre biler

RSA BIL 6+ GOD
Bilglass
AC/klimaservice

En reparasjon som utføres i tråd med produsentens anbefalinger kan være, men ikke begrenset til: Diagnose, oppdatering av programvare, utskiftning av del/komponent, overhaling av del/komponent, reparasjon av del/komponent. I særskilte tilfeller kan det være nødvendig at du som kunde bruker bilen i en periode før vi kan bekrefte at reparasjonen er utført.

For mer informasjon.

For å kunne utbedre en feil på din bil er vi avhengige av at feilen er til stede, når bilen er hos oss. Dette gjelder spesielt periodiske feil som ikke er permanente. Det vil også være nyttig for oss om du kan dokumentere feilen ved hjelp av enten video eller bilder før bilen kommer til oss.

Opplysningene i ditt kundebehov sammen med oversikt i verkstedhistorikken, vil danne grunnlag for neste skritt i teknisk undersøkelse av bilen. Målsetting deretter, å dokumentere avvik eller mangel. Dette gjøres i henhold til ordinære krav i reklamasjonsaker, og som et utgangspunkt for videre undersøkelser.

Det kan i enkelte tilfeller være nødvendig å skifte ut del/ komponent i bilen for å utelukke enkelte symptom. Slike tiltak anses ikke som et reparasjonsforsøk, men som et ledd i feilsøking.

Verkstedet vil så snart som mulig i undersøkelsen underrette deg om status, alt etter omfang og/eller kompleksitet.

Reparasjon utføres i tråd med produsentens anbefalinger, og kan være, men ikke begrenset til:

  • Oppdatering av programvare
  • Utskiftning av del/komponent
  • Overhaling av del/komponent
  • Reparasjon av del/komponent

Når feil er funnet, bilen er testet og funnet i orden, er det gjennomført et reparasjonsforsøk. Dersom det ikke foreligger en mangel, forbeholder vi oss retten til å fakturere et rimelig beløp for å dekke våre kostnader med en undersøkelse eller eventuell reparasjon.

Valgfritt Er du også interessert i noen av disse tjenestene?

Gratis "Trygt bilhold"-sjekk
Viskerblader
AC-rens
Nye dekk
Reparasjon av steinsprut
Skifte av rute
Motorvask
Leiebil

Hvor ønsker du arbeidet utført? Velg forhandler

Velg forhandler

Når passer det best for deg? Velg foretrukket dag

Om din bil

Kontaktinformasjon

Personvern

Vi deler ikke din e-post med andre og du vil kun motta informasjon fra forhandleren du ønsker kontakt med. Du kan lese mer om vår personvern-policy her.

Ser dette riktig ut?

Valgte tjenester:

Ønsker å vite mer om:

Foretrukket dag:

Forhandler:

Registreringsnummer:

Kilometerstand:

Navn:

Telefonnummer:

E-postadresse:

Din melding:

*Med forbehold om ledig kapasitet ved PKK/EU-kontroll.
Kontakt oss
Fyll inn skjemaet og vi kontakter deg så fort vi kan.
Skjemaet er ikke fullstendig utfylt.
Hva kan vi hjelpe med?
Når ønsker du hjelp?

Vi deler ikke din e-post med andre og du vil kun motta informasjon fra forhandleren du ønsker kontakt med. Du kan lese mer om vår personvern-policy her.