Service og verksted

Ett sted - alle tjenester

Hos RSA BIL får du alt du trenger for et godt bilhold på et sted. Vårt bilverksted, sammen med våre samarbeidspartnere kan hjelpe deg med alt fra service, EU-kontroll, oppdage feil på bilen, reparere skade på bilen, til med steinsprutskader. Vi utfører også fabrikksanbefalte oppdateringer på din bil. Hos oss skal du få all hjelpen du trenger på ett sted, til konkurransedyktige priser.
verksted

Om service

Viktig å tenkte på rundt service

Merkeverksteder som RSA BIL er de eneste som kan utføre garantiarbeid kostnadsfritt på din bil. Ved å ta service på merkeverksted, er du garantert at fabrikkens serviceprogram blir fulgt og garantibetingelsene opprettholdes. En komplett servicehistorikk fra merkeforhandler bidrar også til å holde bilens annenhåndsverdi høy.

Om service

Service i garantiperioden

Tilgangen for å utføre fabrikkoppdateringer og kampanjer på våre nybilmerker har kun merkeforhandlere som RSA Bil. Dette gjelder både i og utenfor garantitiden.

Biler som kan vise til ett komplett servicehefte med stempel fra merkeverksted, kan man i helhet si gir bedre innbyttepris når man skal selge.

verksted

Om service

Service etter garantiperioden

Vår påstand er at merkeverksted er viktigere jo eldre bilen er og spesielt utenfor garantitiden.

Sikkerhetsmodifikasjoner og andre oppdateringer må utføres, hvis ikke forringes bilens sikkerhet, verdi og kjørelengde. Dette utføres kun på bilens merkeverksteder som RSA Bil. På biler eldre enn fem år som ikke har utført service og reparasjoner på merkeverksted, er det spesielt viktig og ta neste service hos oss, og be om sjekk av kampanjer og oppdateringer.

Rutine og ferdigheter til våre mekanikere på våre nybilmerker gir en kvalitetsutførelse få kan matche. Denne erfaringen er selvsagt viktig i bilens garantitid, men kanskje mer viktig jo eldre bilen blir da vi som merkeverksted vet styrker og svakheter på bilen. Med vår spesialistkompetanse kan vi gi riktigere anbefalinger på hva som opprettholder bilens sikkerhet, verdi og kjørelengde. Denne kompetansen medfører en langsiktig riktigere kostnad for deg som kunde. Reparasjoner utføres raskest med høyest mulig kvalitet av dem som har gjort jobben flere ganger før.

Det ligger i kortene at merkeverkstedene med direkte kontakt til fabrikk reduserer problemløsningsfasen da tilgangen til verdens fremste eksperter på dette merke er on-line. Feilsøkingsstøtte sammen med verkstedets spesialistkompetanse blir ofte rimeligere på ett merkeverksted.

Vi bruker originaldeler som er optimalisert sammen med resten av din bils mekanikk.

Vi anbefaler av sikkerhetsmessige og driftsmessige hensyn på spesielt biler eldre enn fem år å foreta en full fabrikkanbefalt service.Det er en kjensgjerning at slitasjegraden på alle motoriserte gjenstander øker jo eldre den er. Sunn fornuft tilsier da at vedlikeholdet må økes for å opprettholde opprinnelig standard.

Om service

Service og vedlikehold

Smøring av bremser er utenfor serviceprogrammet og får økt aktualitet ved lengre tid uten bruk. Vinterbruk og salting medfører ekstra vedlikehold. Deler av bremsene kommer i salt, og kan sette seg fast grunnet korrosjon. Ved «normal» bremsing blir bakbremser veldig lite aktivert, (tar mest foran ved pen bremsing), og dermed også årsak til at de setter seg eller går treigt.

Vi anbefaler derfor smøring av bremser hvert år/hver service.

En rens av klimaanlegget (AC) sørger for ren og frisk luft. I tillegg sørger det for kjøling på sommeren. AC-service er ikke en pålagt service, men vi anbefaler at dette utføres når du er innom med bilen.

Reserver din verkstedstime nå

Velg hvilke tjenester du er interessert i under og fyll inn dine kontaktopplysninger, så tar vi raskt kontakt for å bekrefte din reservasjon..

Fabrikkens anbefalte service

Fabrikksservice

Fabrikksservice for eldre biler

RSA BIL 6+ BEST

Tilpasset service for eldre biler, inkl oljeskift og bytte av pollenfilter. Les mer om dette.

RSA BIL 6+ BEDRE

Minimumsservice for eldre biler

RSA BIL 6+ GOD
Bilglass
AC/klimaservice

En reparasjon som utføres i tråd med produsentens anbefalinger kan være, men ikke begrenset til: Diagnose, oppdatering av programvare, utskiftning av del/komponent, overhaling av del/komponent, reparasjon av del/komponent. I særskilte tilfeller kan det være nødvendig at du som kunde bruker bilen i en periode før vi kan bekrefte at reparasjonen er utført.

For mer informasjon.

For å kunne utbedre en feil på din bil er vi avhengige av at feilen er til stede, når bilen er hos oss. Dette gjelder spesielt periodiske feil som ikke er permanente. Det vil også være nyttig for oss om du kan dokumentere feilen ved hjelp av enten video eller bilder før bilen kommer til oss.

Opplysningene i ditt kundebehov sammen med oversikt i verkstedhistorikken, vil danne grunnlag for neste skritt i teknisk undersøkelse av bilen. Målsetting deretter, å dokumentere avvik eller mangel. Dette gjøres i henhold til ordinære krav i reklamasjonsaker, og som et utgangspunkt for videre undersøkelser.

Det kan i enkelte tilfeller være nødvendig å skifte ut del/ komponent i bilen for å utelukke enkelte symptom. Slike tiltak anses ikke som et reparasjonsforsøk, men som et ledd i feilsøking.

Verkstedet vil så snart som mulig i undersøkelsen underrette deg om status, alt etter omfang og/eller kompleksitet.

Reparasjon utføres i tråd med produsentens anbefalinger, og kan være, men ikke begrenset til:

  • Oppdatering av programvare
  • Utskiftning av del/komponent
  • Overhaling av del/komponent
  • Reparasjon av del/komponent

Når feil er funnet, bilen er testet og funnet i orden, er det gjennomført et reparasjonsforsøk. Dersom det ikke foreligger en mangel, forbeholder vi oss retten til å fakturere et rimelig beløp for å dekke våre kostnader med en undersøkelse eller eventuell reparasjon.

Valgfritt Er du også interessert i noen av disse tjenestene?

Gratis "Trygt bilhold"-sjekk
Viskerblader
AC-rens
Nye dekk
Reparasjon av steinsprut
Skifte av rute
Motorvask
Leiebil

Hvor ønsker du arbeidet utført? Velg forhandler

Velg forhandler

Når passer det best for deg? Velg foretrukket dag

Om din bil

Kontaktinformasjon

Personvern

Vi deler ikke din e-post med andre og du vil kun motta informasjon fra forhandleren du ønsker kontakt med. Du kan lese mer om vår personvern-policy her.

Ser dette riktig ut?

Valgte tjenester:

Ønsker å vite mer om:

Foretrukket dag:

Forhandler:

Registreringsnummer:

Kilometerstand:

Navn:

Telefonnummer:

E-postadresse:

Din melding:

*Med forbehold om ledig kapasitet ved PKK/EU-kontroll.
Kontakt oss
Fyll inn skjemaet og vi kontakter deg så fort vi kan.
Skjemaet er ikke fullstendig utfylt.
Hva kan vi hjelpe med?
Når ønsker du hjelp?

Vi deler ikke din e-post med andre og du vil kun motta informasjon fra forhandleren du ønsker kontakt med. Du kan lese mer om vår personvern-policy her.